Ένα βράδυ πήγαμε με το Βήτα και το φίλο του τον Πι στο Τήζερς κοντά στ’ αεροδρόμιο. Είχε πολλές κοπέλες, διάφορα χρώματα κι εθνικότητες και τα ποτά ήταν εντάξει. Καθίσαμε, παραγγείλαμε ουίσκι και βλέπαμε το σόου. Για 100 ραντς, οι κοπέλες χόρευαν πάνω στο τραπέζι σου.
Ο Πι έπιασε κουβέντα με μια αναιμική Ρωσίδα. Τον έπεισε να του χορέψει. Ανέβηκε στο τραπέζι μας κι άρχισε να βγάζει τα εσώρουχα της και να κάνει ακροβατικά. Εμείς πίναμε και μιλάγαμε, μπλέκοντας ελληνικά μ’ εγγλέζικα. Το βασικό σε τέτοιες καταστάσεις είναι να φαίνεσαι ψύχραιμος. Χαμογελάς, δείχνεις ότι εκτιμάς αυτό που συμβαίνει, η κατάσταση είναι της αρεσκείας σου, αλλά δεν τρελαίνεσαι κιόλας. Μιλάς στους φίλους σου, τονίζοντας αυτά που λες με μετρημένες χειρονομίες. Χαμογελάς, φέρνεις το ποτό στα χείλη σου. Κοιτάς την κοπέλα για λίγα δευτερόλεπτα, θυμάσαι κάτι, καπνίζεις, στρέφεσαι στους φίλους σου. Δεν είσαι αδιάφορος. Ενδιαφέρεσαι αρκετά ώστε να τα σκάσεις για προσωπικό χορό, αλλά δεν είσαι ούτε κολλημένος, ούτε λιγούρης, ούτε έφηβος. Έχεις ξαναδεί μουνί στη ζωή σου.
Η ψυχολογία του θαμώνα των στριπτιζάδικων είναι περίπλοκη και στηρίζεται σε μια ευαίσθητη ισορροπία. Γνωρίζεις προκαταβολικά ότι θα καβλώσεις, αλλά δε θα μπορέσεις να κάνεις τίποτα. Η υπερβολική ένταση μπορεί να σε πάρει από κάτω. Απ’ την άλλη πλευρά, δεν ήρθες σ’ αυτό το χώρο για να σκεφτείς τις θέσεις του Βίτγκενστάιν. Η συζήτηση είναι ανάλαφρη, αλλά έχει σημασία. Δεν προσπαθείς πολύ, γιατί φαίνεται, είσαι εκτεθειμένος και οι προσπάθειές σου φωσφορίζουν κι ακτινοβολούν. Η διασκέδαση πηγάζει απ’ την επίγνωση της κατάστασης, τους άγραφους νόμους, τις τελετουργίες.
Ο Πι παραήταν αδιάφορος. Οι κοπέλες βρίσκονται υπό συνεχή επίβλεψη και είναι απαράδεχτο να φανεί πως δε διασκεδάζει ο πελάτης. Σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους. Πρέπει να δείξουν χιούμορ, αισθησιασμό και πρωτοτυπία. Μια στιγμιαία έμπνευση μπορεί να σώσει την κατάσταση. Ξάφνου ακούμε:
- Γεια σου. Με λένε Όλγα.
Η κοπέλα είχε κάνει βαθύ κάθισμα στο τραπέζι, έχει πιάσει με τα δάχτυλά της τα κάτω χείλη και τα κουνά, σα να παίζει κουκλοθέατρο.
- Με λένε Όλγα. Ποιο είναι το δικό σου όνομα;
Καθώς οι κινήσεις τις συγχρονίζονται με τις φωνούλες που βγάζει σκέφτομαι πως τα κέρδισε τα λεφτά της.
Είδα μια ξανθιά που πολύ μου άρεσε και ο Βήτα μου κέρασε το χορό. Ανέβηκε στο τραπέζι, άρχισε. Πήρα κι εγώ να επαναλαμβάνω το σύστημα του Πι, περιμένοντας την έκπληξη. Κάποια στιγμή έμεινε μόνο με τις μπότες της, τις έφερε στους ώμους μου και κλείδωσε τα πόδια πίσω απ’ το κεφάλι μου. Κάθε λίγο τα τράβαγε προς το μέρος της, το κεφάλι μου τιναζόταν κι έφτανε πολύ κοντά της. Νόμιζα ότι μπορούσα να δω μέσα της μέχρι τον οισοφάγο.
Φεύγοντας, δυο κοπέλες είχαν στήσει χορό μπροστά σ’ ένα γέρο με τεράστια γυαλιά από ταρταρούγα. Κάπνιζε ένα πελώριο πούρο και είχε βυθιστεί σ’ ένα στρόβιλο από πόδια, δάχτυλα και γλώσσες. Σαν εισαγγελέας έμοιαζε, ή πρώην υπουργός. Μπορεί και να ήταν.
Ο Πι έπιασε κουβέντα με μια αναιμική Ρωσίδα. Τον έπεισε να του χορέψει. Ανέβηκε στο τραπέζι μας κι άρχισε να βγάζει τα εσώρουχα της και να κάνει ακροβατικά. Εμείς πίναμε και μιλάγαμε, μπλέκοντας ελληνικά μ’ εγγλέζικα. Το βασικό σε τέτοιες καταστάσεις είναι να φαίνεσαι ψύχραιμος. Χαμογελάς, δείχνεις ότι εκτιμάς αυτό που συμβαίνει, η κατάσταση είναι της αρεσκείας σου, αλλά δεν τρελαίνεσαι κιόλας. Μιλάς στους φίλους σου, τονίζοντας αυτά που λες με μετρημένες χειρονομίες. Χαμογελάς, φέρνεις το ποτό στα χείλη σου. Κοιτάς την κοπέλα για λίγα δευτερόλεπτα, θυμάσαι κάτι, καπνίζεις, στρέφεσαι στους φίλους σου. Δεν είσαι αδιάφορος. Ενδιαφέρεσαι αρκετά ώστε να τα σκάσεις για προσωπικό χορό, αλλά δεν είσαι ούτε κολλημένος, ούτε λιγούρης, ούτε έφηβος. Έχεις ξαναδεί μουνί στη ζωή σου.
Η ψυχολογία του θαμώνα των στριπτιζάδικων είναι περίπλοκη και στηρίζεται σε μια ευαίσθητη ισορροπία. Γνωρίζεις προκαταβολικά ότι θα καβλώσεις, αλλά δε θα μπορέσεις να κάνεις τίποτα. Η υπερβολική ένταση μπορεί να σε πάρει από κάτω. Απ’ την άλλη πλευρά, δεν ήρθες σ’ αυτό το χώρο για να σκεφτείς τις θέσεις του Βίτγκενστάιν. Η συζήτηση είναι ανάλαφρη, αλλά έχει σημασία. Δεν προσπαθείς πολύ, γιατί φαίνεται, είσαι εκτεθειμένος και οι προσπάθειές σου φωσφορίζουν κι ακτινοβολούν. Η διασκέδαση πηγάζει απ’ την επίγνωση της κατάστασης, τους άγραφους νόμους, τις τελετουργίες.
Ο Πι παραήταν αδιάφορος. Οι κοπέλες βρίσκονται υπό συνεχή επίβλεψη και είναι απαράδεχτο να φανεί πως δε διασκεδάζει ο πελάτης. Σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους. Πρέπει να δείξουν χιούμορ, αισθησιασμό και πρωτοτυπία. Μια στιγμιαία έμπνευση μπορεί να σώσει την κατάσταση. Ξάφνου ακούμε:
- Γεια σου. Με λένε Όλγα.
Η κοπέλα είχε κάνει βαθύ κάθισμα στο τραπέζι, έχει πιάσει με τα δάχτυλά της τα κάτω χείλη και τα κουνά, σα να παίζει κουκλοθέατρο.
- Με λένε Όλγα. Ποιο είναι το δικό σου όνομα;
Καθώς οι κινήσεις τις συγχρονίζονται με τις φωνούλες που βγάζει σκέφτομαι πως τα κέρδισε τα λεφτά της.
Είδα μια ξανθιά που πολύ μου άρεσε και ο Βήτα μου κέρασε το χορό. Ανέβηκε στο τραπέζι, άρχισε. Πήρα κι εγώ να επαναλαμβάνω το σύστημα του Πι, περιμένοντας την έκπληξη. Κάποια στιγμή έμεινε μόνο με τις μπότες της, τις έφερε στους ώμους μου και κλείδωσε τα πόδια πίσω απ’ το κεφάλι μου. Κάθε λίγο τα τράβαγε προς το μέρος της, το κεφάλι μου τιναζόταν κι έφτανε πολύ κοντά της. Νόμιζα ότι μπορούσα να δω μέσα της μέχρι τον οισοφάγο.
Φεύγοντας, δυο κοπέλες είχαν στήσει χορό μπροστά σ’ ένα γέρο με τεράστια γυαλιά από ταρταρούγα. Κάπνιζε ένα πελώριο πούρο και είχε βυθιστεί σ’ ένα στρόβιλο από πόδια, δάχτυλα και γλώσσες. Σαν εισαγγελέας έμοιαζε, ή πρώην υπουργός. Μπορεί και να ήταν.
No comments:
Post a Comment